zaterdag 14 november 2015

Kaarsen voor Parijs



Vandaag brand ik drie kaarsen naar aanleiding van de aanslag in Parijs. Één voor de slachtoffers, één voor de nabestaanden en één voor de daders....



Ik kan me voorstellen dat het compleet krankzinnig klinkt om een kaars te branden voor de daders. Het zijn tenslotte monsters, harteloze moordenaars en verspreiders van haat. Maar ooit waren dat ook onschuldige baby's, zij waren ooit net zo'n blank canvas als jij en ik toen we geboren werden.

Ik kan me niet beseffen hoe duister, liefdeloos en hopeloos het leven moet zijn als een terroristische aanslag eruit ziet als jouw levenspad. Uiteraard maakt iedereen keuzes in de loop van zijn of haar levens en kunnen we het er allemaal over eens zijn dat de daders ernstig foute keuzes hebben gemaakt, maar ik denk dat we ons moeten blijven beseffen dat niet iedereen zo vrij is in keuzes maken als wij dat zijn in West Europa. Begrijp me niet verkeerd, ik wil wat er gisteren is gebeurd op geen enkele manier goedpraten. Maar ik denk dat niets nu zo belangrijk is als handelen, denken en spreken vanuit licht en liefde. En als ik naar dat deel in mij luister wat het dichtst bij perfecte, onvoorwaardelijke liefde staat wil ik mijn licht met ieder delen die het nodig heeft.

Ik kan het me voorstellen als je gewoon de daders wil haten en ik zou hier niemand voor veroordelen. Ik hoop alleen dat er ook mensen zijn die zich kunnen voorstellen hoe ik me hierbij voel.

Zelf ook een kaarsje branden? Vooral doen! Ik deel hier graag met jullie de blessing die ik uitsprak met mijn kaarsjes om naar eigen inziens aan te passen en te gebruiken.

'Ik brand deze kaarsen vanwege de ramp in Parijs.

Één voor de slachtoffers
Zij die dit aardse leven hebben verlaten
Mogen zij troost vinden in de schoot van de Grote Moeder.
Zij die deze verschrikkelijke nacht hebben overleefd 
Die de horrorbeelden van deze nacht voor altijd met zich mee moeten dragen
Mogen zij deze een goede plek kunnen geven

Één voor de nabestaanden
Die geliefden zijn te vroeg en onverwachts zijn verloren

Mogen zij steun vinden in vrienden, familie en onbekenden
en zich beseffen dat zij die ze zijn verloren vredig zijn


Één voor de daders
Wiens leven zo duister, liefdeloos en hopeloos was dat dit pad het juiste leek
Mogen zij zich hun perfecte onschuldigheid herinneren en hun
weg terugvinden naar de verlichte wegen.

For the highest good of all,
So mote it be.'

- Feel free to leave a response below! - 

5 opmerkingen: