maandag 9 november 2015

Witch and her Womb




Afgelopen zaterdag organiseerde ik samen met een vriendin de Rite of the Womb in Utrecht.
De ruimte aangekleed met rode doeken, kleden en veel kaarsjes. Rood is dé kleur van deze rite.


Een aantal maanden geleden mocht ik zelf deze rite ontvangen. De Rite of the Womb is de dertiende Munay Ki rite. Munay betekent 'liefde zoals je bent' en Ki 'kracht' in Quecha. Wij kennen in de westerse wereld tien Munay Ki rites; 1 tot en met 9 en de dertiende. Deze rites stammen af van de eerste medicijnmensen, de Laika. Deze rites zouden mensen moeten transformeren van homo sapien naar homo luminous (de verlichte mens).


De dertiende rite, The Rite of the Womb, is speciaal voor vrouwen. Met deze rite zuivert een vrouw haar baarmoeder van oud pijn, verdriet en angst wat daarin huist. Deze oude pijn komt van de vrouwen die ons voorgingen, de taboe die jaren op de baarmoeder heeft gerust en de pijn die we haar zelf hebben aangedaan. Het is pas sinds kort dat wij vrouwen meer zelf de baas mogen zijn over onze baarmoeder, vroeger was dat niet zo. Door de taboe's en negativiteit rondom dit onderwerp zijn wij als vrouw vaak niet meer in contact met dit deel van ons, terwijl het de bron is van onze levenskracht en creativiteit.

Zaterdag kwamen de vrouwen aan en begonnen we samen aan onze middag. We zongen een mantra, deden een korte yoga-oefening om ons tweede chakra te openen (deze zit bij de baarmoeder) en deden een meditatie. Tijdens de meditatie daalde we af naar onze baarmoeder om weer contact met haar te maken. Voor sommige was dit een emotionele ervaring, alsof het een wederzien is na lang geen contact te hebben gehad. Onze baarmoeder vertelde ons wat we los mochten laten en waar we juist meer van mogen ontvangen in ons leven.

Vervolgens ontvingen de vrouwen een voor een de rite. De rite zelf is een simpele tekst waarbij de Womb Keepers heling overdragen op de ontvangster. Daarna hebben we wat we los willen laten aan het water gegeven en dat vervolgens weer aan Moeder Aarde, zodat zij er weer iets moois van kan maken.

We gaven wat we los wilden laten aan het water.

We sloten af met thee, wat te eten en nog even nakletsen bij het vuur. Langzaamaan druppelde de vrouwen de ruimte weer uit. Ik ben heel benieuwd wat de heling van de rite ze gaat brengen de komende weken. Mij bracht het zo'n liefde voor alle vrouwen en een compleet en vredig gevoel. We zullen dan ook zeker zo'n middag vaker organiseren.
We sloten af bij het vuur

- Feel free to leave a response below! -

2 opmerkingen:

  1. De Rite of the Womb-workshop van zaterdag 7 november, geleid door Helmy en Kimberly was voor mij een bijzonder mooie ervaring in een fijne groep. Helmy en Kimberly hebben er in mijn beleving alles aan gedaan om een mooie omgeving, een fijne sfeer en een veilige omgeving/sacred space te scheppen.
    Alles klopte, ook de groep en ik merk de afgelopen dagen duidelijk dat er zaterdag een soort verschuiving ten goede heeft plaatsgevonden. Ik heb daadwerkelijk iets kunnen achterlaten wat mij niet meer diende en iets meegenomen naar de toekomst.
    Dank jullie wel, mooie meiden (out- & inside) voor deze bijzondere middag die ik alleen maar van harte kan aanbevelen
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen