maandag 21 september 2015

Heksen in het Wild

Deze blog bestaat al een paar maanden, maar leeg en ongepubliceerd. Na meerdere keren inloggen en naar een blank scherm staren is het nu dan toch zo ver. Tijd om te gaan schrijven en delen.

De voornaamste reden waarom het zo lang duurde voordat ik daadwerkelijk begon met schrijven was omdat ik niet precies kon beslissen waar ik het over wilde hebben in deze blog. Maar nu voor mij mijn tweede jaar als beoefenend heks bijna ten einde komt, een tweede wenteling van het jaarwiel, begint het steeds meer vorm te krijgen. 

Ieders verhaal van hoe hij of zij begon met het heksenpad te bewandelen is anders. Voor de één kwam het vanzelf, de ander heeft lang getwijfeld en weer een ander wist heel lang niet waar te beginnen. Ik wil hier graag met jullie mijn eigen ervaringen en praktische tips en inspiratie delen in de hoop dat het iedereen die het heksenpad bewandeld (of wil gaan bewandelen) aanspreekt. 

De laatste maanden kwam ik tijdens mijn dagelijks leven, tijdens activiteiten die weinig hekserig waren, heksen tegen. Ik noemde dat 'heksen in het wild', waarop een vriendin uitriep dat dat een geweldige titel voor een boek zou zijn. Een boek vind ik iets te ambitieus, maar een blog sprak me wel aan. Dát wordt de focus van deze blog. Alledaagse hekserij. 

Ik zie mezelf als een alledaagse heks. Een heks in een spijkerbroek met een koffieverslaving, die soms ook gewoon scheldt in het verkeer en van wie het allemaal niet zo zweverig hoeft. Met twee benen stevig op de aarde en één oog gericht op de sterren. 

4 opmerkingen: